Vacanță în Skiathos, Grecia 2020

Cumpăraserăm bilete pentru Grecia în decembrie 2019, cu early booking. M-am documentat mult, urma să fie prima vacanță în Grecia și prima călătorie în 4 cu avionul. Așa că ne trebuia o cale de acces cât mai facilă, dar îmi doream mult să fie o zonă verde.

Niciodată nu mi-au plăcut zonele aride și după incursiunea în Brela, Croația, întâmplată imediat după 10 zile petrecute în Dolomiți, am rămas cu un gust și mai amar. De la abundența de vegetație și faună în una din cele mai frumoase zone din Europa pentru mine, Croația era aridă și neprietenoasă prin contrast. Știam deci că vrem vegetație iar charterul ce ne ducea în mai puțin de 2 ore pe insula asta nu doar verde, ci și cu ape turcoaz, așa cum văzusem în toate fotografiile din Grecia, părea să fie exact ce căutam.

Apoi a venit pandemia, iar în iunie, când trebuia să mergem inițial totul era blocat. Am reprogramat apoi pentru septembrie, însă când am aflat că trebuie să testăm copiii n-am mai fost deloc împăcată cu decizia luată. Am încercat să reprogramăm din nou, nu s-a mai putut de data asta. Așa că mare mi-a fost bucuria când s-a scos testarea pentru copiii sub 10 ani. N-am scăpat doar de testarea unui toddler terifiat de doctori, ci și de săptămâna anterioară ei când m-aș fi gândit într-una la ce urma să se întâmple (#viatademama).

Pe măsură ce se apropia momentul plecării, nu-mi venea să cred că urma să se întâmple cu adevărat. Noi 4, pe o plajă, lângă ape turcoaz cristaline, pline de pești care inoata în jurul nostru? Nu, nu putea fi adevărat. Sau?

În 12 septembrie, cu 2 săptămâni doar înainte de finalul sezonului ne îmbarcam spre o destinație ce avea să îmi între direct în suflet. Călătoria, deși zborul în sine a durat o oră jumate doar, a ținut până după-masă pe la 16. Am ajuns epuizați la hotel, dar pregătiți să ne începem vacanța.

Ce a urmat e greu de ghicit: 3 nopți nedormite cu un bebeluș ce se trezea de un … milion de ori pe noapte. Eram convinsă că e din cauza mediului nou, că se adaptează. Urla, îl trezea și pe Victor, eu ce să mai zic, eram zombie total. Ca să înțelegeți puțin mai bine ce se întâmpla, iată un exemplu concret: după multe treziri din nou, se trezește Horia pe la 5:20 dimineața și nu mai vrea să doarmă. Crede că e dimineață și ne începem ziua. Îl legăn, încerc din răsputeri să îl readorm, sunt obosită, aș vrea să adoarmă imediat ca să adorm și eu apoi la loc. Îmi ia o oră până la urmă dar reușesc într-un final. Pe la 6:30 adoarme și puțin după 7 se trezește Victor gata să își înceapă ziua. Am aflat apoi că de fapt îi ieșea primul dinte lui Horia. Motivul era deci întemeiat.

După zbuciumul din primele zile am reușit să ne găsim o nouă rutină: dimineața mic dejun și apoi plajă, înapoi la hotel, masă și somn de amiază. După-masa fie mergeam din nou la plajă, fie rămâneam în incinta hotelului unde aveam și piscină și loc de joacă pentru copii. Seara cină și somn.

Pe la jumătatea vacanței am decis să închiriem o mașină pentru că voiam să explorăm puțin și ne-am dat seama că autobuzul chiar nu e o opțiune pentru noi. Asta ne-a permis să vedem și alte plaje, ba chiar într-o zi ploioasă am vizitat portul și orașul.

Am reușit într-un final să mă și odihnesc puțin și câștigul cel mai mare a fost faptul că am avut mai mult timp de calitate petrecut cu cei mici. Din unele puncte de vedere a fost mai greu ca acasă, unde avem mai multă infrastructură și confort, dar în ceea ce privește timpul petrecut cu ei a fost mult mai bine de departe.

Ce mi-a plăcut la Grecia atât de mult? A fost prima dată când am fost la mare și nu m-am simțit sufocată de oameni. Asta mi-a dat spațiu să chiar privesc marea, să simt locul și să înțeleg parcă atracția oamenilor spre ea. Cu toate că am mai fost la mare atât la noi (în studenție ce- drept, deci demult .. ) cât și în afară în Croația, Italia, a fost prima dată când am avut colțuri de plaje doar pentru noi. Și înțeleg că dacă te aventurezi în nordul insulei, unde drumurile nu sunt asfaltate, poți găsi chiar plaje întregi doar pentru tine. Motivele principale erau finalul sezonului și evident, pandemia. Nu știu cât de mai aglomerat e în mod normal. În august oricum nu aș merge în veci, că nu suntem noi iubitori de căldură. Cert e că acum a fost perfect și m-am bucurat atât de mult să descopăr și anul ăsta, în ciuda situației extraordinare în care ne aflăm, un loc nou, care să îmi între în suflet.

Copiii au fost și ei încântați. Victor este copilul introvert, calculat, care face pași înainte doar dacă se simte complet în siguranță. Și apă, valurile, îl speriau. Am ajuns sâmbătă la mare și abia joi a gustat apa, a îndrăznit să între în ea și nu a mai vrut să iasă. Eram convinsă că ne vom întoarce fără ca el să fi intrat decât în piscină hotelului (și acolo, o singură dată). Dar ceva s-a întâmplat. Amândoi i-am lăsat spațiu, voiam să îl lăsăm să se bucure de experiență în felul lui. Chiar dacă asta ar fi însemnat gropi în nisip și castele. În final i-a plăcut mult apa, valurile. Era așa de bucuros … și noi cu el. Horia în schimb a vrut în apă și ar fi stat mereu. Am încercat să îl ținem cât mai mult și cred că tare l-au bucurat experiențele senzoriale avute.

Am părăsit insula nostalgici. Drumul spre casă l-am simțit mai ușor parcă și ne-am întors convinși că vrem să revedem Grecia.

INFORMAȚII PRACTICE

CAZARE

Noi am fost cazați la Skiathos Palace Hotel, cel mai vechi hotel de pe insulă, renovat recent din câte am înțeles. Hotelul a fost decent, partea mea preferată fiind de departe zona restaurantului, unde se află și piscina. Tot de acolo se poate vedea și apusul.

Ce nu mi-a plăcut la hotel a fost faptul că nu e deloc prietenos cu bebelușii (baby-friendly, cum ar zice americanul). Sunt scări peste tot, fără rampe, așa că am cărat ceva cauciorul. Un alt aspect de luat în calcul este faptul că hotelul nu se află la nivelul mării, ci cocoțat pe un deal lângă. Așa că de fiecare dată când mergeam la plajă trebuia să urcăm și să coborâm scări + să parcurgem o cărare (din nou, căram căruciorul). Hotelul are microbuze puse la dispoziție însă nu am înțeles care e treaba cu ele. Când am întrebat la recepție mi s-a spus că circulă între 11 și 18 (cine merge la plajă abia la 11?), iar când am vrut să ne întoarcem cu unul de la plajă șoferul mi-a spus că nu pleacă decât după ce se umple, ceea ce ar fi putut dura mult și bine având în vedere că era 12, oră la care cei fără copii nu se întorc, clar. Câteva minute mai târziu însă l-am văzut plecând, așa că am rămas total confuzi legat de cum circulă microbuzele alea.

ALTE INFORMAȚII

Întreaga vacanță am cumpărat-o prin intermediul agenției Aerotravel. Interacțiunea cu ei a fost plăcută, iar comunicarea fără probleme. Am avut charter direct din Cluj, într-o oră jumate am ajuns la destinație, de unde am fost transportați cu un autocar la hotel.

Masina am închiriat-o direct de la hotel. A fost mai scump dacă am fi luat-o de altundeva (din oraș de exemplu, îi poți chiar suna să vină să ți-o aducă), cel puțin așa ne-au spus niște timișoreni. Noi am ales însă varianta comodă.