listă de împachetat pentru Patagonia

Înainte să plecăm spre Patagonia, cea mai mare grijă a mea era greutatea rucsacului. Urma să petrecem o lună cu absolut tot ce ne trebuie în spate şi eram hotărâtă fiu cât mai eficientă. Acum că ne-am întors, hai să va arăt ce a rămas pe listă, ce greutate a avut totul şi ce îmi doresc să fi făcut diferit.

Transport şi organizare:

Ăsta e rucsacul meu de ture lungi. Nu mi-am cumpărat unul special pentru asta şi nici nu aveam de ce, pentru că mai mult de atât nu pot căra în spate oricum.

• saci impermeabili de diferite dimensiuni

Noi îi aveam de când a fost Rareş în state şi a cumpărat un set, însă am găsit şi în Cluj la magazinele de specialitate. Acum, după, pot spune că au fost una dintre cele mai bune idei. În zilele ploioase din Torres del Paine, când totul era ud, aveam siguranţa că un rând de haine e uscat. Plus că organizam lucrurile mai uşor iar când vroiam să mă schimb seara nu trebuia să scot tot din rucsac ca să găsesc hainele de somn.

Haine:

• 1 geacă de vânt şi ploaie
  • 1 polar
  • 1 bluză de corp
  • mănuşi, căciulă lână, cagulă, buff
  • 1 rând haine de dormit: maieu bumbac, tricou bumbac, pantaloni lungi groşi
  • 1 pereche de sandale
  • 1 pereche bocanci
  • o cămaşă albă

Ultimul articol l-am pus în ultima clipă pentru că vroiam să am şi ceva drăguţ cu mine, nu doar haine sport. Plus că era uşoară, deci a trecut testul. Iniţial pusesem 2 polare şi m-am gândit o vreme până am decis să păstrez unul singur. Acum vă pot spune din proprie experienţă că se poate supravieţui o luna întreagă cu un singur polar. Un alt articol pe care l-am folosit mult mai mult decât mă aşteptăm a fost perechea de suprapantaloni. Acasă eram convinsă că o să îi port doar în zilele cu mai mult vânt, dar la locul faptei s-a dovedit că zilele alea erau în fiecare zi. M-am bucurat foarte tare că i-am avut.

Când ai atât de puţine haine, presupui clar că o să le speli acolo. Noi am făcut asta în Puerto Natales, când am ieşit din Torres del Paine. Spre final am rămas din nou fără haine curate dar le-am mai spălat la mână.

Igienă personală:

• batiste de hârtie

Echipament trekking:

• beţe trekking
  • ochelari de soare, loţiune de protecţie
  • 1 prosop de trekking

Echipament de camping şi gătit:

• sac de dormit
  • saltea gonflabilă
  • cort
  • arzător + butelie gaz
  • un set oale de camping
  • camelback pentru apă

Camelback-ul putea fi uşor înlocuit cu o sticlă de 0.5l. M-am chinuit puţin cu el pentru că în mod normal se pune în interiorul rucsacului însă al meu era prea burduşit să pot face operaţiunea asta, aşa că l-am pus pe exterior. Problema a fost că trebuia să am mereu grijă de el. O sticlă într-un buzunar lateral ar fi fost o idee mult mai bună.

Mâncare:

• mâncare specială de camping
  • cumpărături făcute în Santiago ce cuprindeau lucruri ca: cereale, biscuiţi, cârnaţi, brânză, pâine, nutella, ciocolată

Cumpărăturile le adaptaţi voi la ce ştiţi că vă place. Noi cred că la capitolul asta am cam exagerat cu tăiatul de pe listă, pentru că în ziua a 5-a în parc am cam rămas fără nimic. Ne şi bazam că o să dăm de minimarket (citisem înainte că ar exista), dar parcă am fost prea la limită.

Mâncarea specială de camping am cumpărat-o de acasă, de aici . Noi am luat diferite arome, pentru că nu ştiam ce gust au, însă cele mai bune au fost cele tradiţionale, ca gulaşul, sau puiul. Mâncarea vegetariană a avut un gust amar tare, nu v-o recomand.

MEDICAMENTE

De fiecare dată când plecăm într-o călătorie lungă ne luăm şi medicamente de bază cu noi. Să poţi reacţiona în cazul în care ai dureri de cap, rău de maşină, dureri de masele sau de stomac. Nu ştii niciodată ce te loveşte când ţi-e lumea mai dragă.

Gadgeturi:

• kindle
  • telefon + încărcător
  • gopro
  • ceas cu gps +încărcător

Astea au fost la mine în rucsac. La Rareş era şi echipamentul foto, deloc uşor, plus gps-ul.

Acte şi bani:

• paşapoarte
  • asigurare
  • bani (în borsetă = pe lângă)
  • printuri cu rezervările pentru Torres del Paine, hotel în Santiago şi bilete electronice de avion spre Punta Arenas
  • un carneţel în care să pot nota impresii, sau detalii despre trasee

Toate astea puse într-un rucsac, fără cort (care era la Rareş) şi mâncarea cumpărată abia în Santiago, au cântărit cam 11kg. Apa şi mâncarea au mai adăugat şi ele alte vreo 4-5 kilograme, deci în total eu am avut 15-16kg în spate.

La Rareş povestea a fost diferită pentru că el avea vreo 5kg de echipament foto plus cortul. Rucsacul lui avea deci 23-24 de kg. Ce a fost foarte fain la el, a fost că a avut împrumutat un rucsac modelul Quantum 70 + 10, gândit să aibă un ghiozdănel care se poate lega/dezlega foarte uşor de cel mare. Acolo avea tot echipamentul foto şi îl folosea ca bagaj de mână când zburam. În plus avea şi o husă de ploaie care se închidea complet cu un fermoar şi îl proteja. Foarte fain rucsacul pentru astfel de călătorii.

Cam asta a fost partea cu împachetatul. Ce am învăţat după o lună de trăit cu puţine lucruri? Păi că libertatea de a merge la cumpărături şi a putea pune în coş lucruri indiferent de greutatea lor e un lux :)